23274 actieve gebruikers

Inloggen bestaande gebruiker

Aanmelden nieuwe gebruiker

Naar mobiele versie


Antwoorden van 13-11-2024 (niveau 1)



eerdere test 13 NOV latere test
(klik op een pijltje om naar een andere datum te bladeren)


De deelnemers op niveau 1 hebben de test van 13-11-2024 zo ingevuld:



(Wat neemt hij?)

Qu'est-ce qu'il ........ ?



3 % (afgerond)veut
regarde
2 % (afgerond)fait
95 % (afgerond)prend 

il fait = hij doet
il veut = hij wil
il regarde = hij kijkt

Zie ook de pagina tegenwoordige tijd.



J'ai mal ........ (in mijn hoofd).

 



17 % (afgerond)au tête
52 % (afgerond)à la tête 
6 % (afgerond)à mon tête
26 % (afgerond)à ma tête

Voor lichaamsdelen komt het bepaald lidwoord en dus niet een bezittelijk voornaamwoord. 'à ma tête' is dus niet mogelijk.
La tête = het hoofd, dus 'au tête' en 'à mon tête' zijn fout.

Zie ook de pagina vaste combinaties.



In een reclamespot voor een tuinslang hoor je de volgende zin:

‘Économe en eau’. (zuinig met water)

Welke woorden worden met elkaar verbonden?



6 % (afgerond)Économe en
35 % (afgerond)Alle woorden. 
59 % (afgerond)En eau

économe’ eindigt op een ‘e’, deze wordt echter niet uitgesproken. Vandaar dat ‘économe’ en  ‘en’ wel met elkaar worden verbonden.

'En eau' wordt met elkaar verbonden omdat er een medeklinker voor een klinker van het woord ‘eau’ staat.



Zie ook de pagina uitspraak.



De 'Rue de l'École' is de ........ van dit dorp.



1 % (afgerond)Hoofdstraat
Parkstraat
98 % (afgerond)Schoolstraat 
Kerkstraat

Kerkstraat = rue de l'Église
Parkstraat = rue du Parc
Hoofdstraat = rue Principale

Zie ook de pagina meervoud regelmatig.



TOTAALRESULTAAT:
70% goed

Uitleg van de kleuren en symbolen:
GOED GEKOZENhet juiste antwoord (door jou gekozen)
FOUT GEKOZENeen fout antwoord (door jou gekozen)





Beter Spellen Beter Rekenen NU Beter Engels NU Beter Duits NU Beter Frans NU Beter Spaans Beter Bijbel

© 2015 - Martin van Toll Producties en franszelfsprekend.nl

NuBeterFrans is mede mogelijk gemaakt door de Sectie Frans van Levende Talen